Meinem Vererständnis nach geht es darum dass die kommerziellen Rechte (Vermarktungsrechte?) 2021 zurück zur ITTF gehen und sie es dann selbst vermarkten wollen (mit Partnern). Wie es momentan aussieht weiß ich nicht genau. TMS hatte glaube ich die Rechte und momentan gibt es wohl ein Agreement mit Sportsmaster.
Zitat:
https://documents.ittf.sport/sites/d...lReport.pdf]In light of the inherited commercial contracts from TMS International expiring at the end of 2020, the ITTF Marketing team, together with the Executive Committee and the Sports Business Group at Deloitte, has been analysing the market to determine how best to manage the ITTF’s future commercial rights to ensure maximum returns. The ITTF has decided in favour of a far more holistic approach regarding the monetisation of all commercial rights from 2021 onwards and has issued a tender to find a long-term strategic partner. Together with the new strategic partner, the ITTF will professionalise all of its products (events) to ensure that they are structured in the best way to yield maximum commercial value.
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Siehe auch:
https://www.ittf.com/2019/08/16/worl...s-coming-2021/
Zitat:
The key highlights of the new model expected to be seen from 2021 are:
•At least double prize money for the athletes
•New Marquee events
•A Women’s Tour developed
•Significant enhancement in events production
•A closer cooperation with the key stakeholders of our most important markets
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Es gab wohl Interesse von 50 Firmen ("a vast array of big global companies"). Von 5 shortlisted Firmen wurde eine ausgewählt.
Quelle:
https://documents.ittf.sport/sites/d...du_Minutes.pdf
Also wirklich viel ist noch nicht bekannt. Um welche Firma es sich handelt steht dort auch nicht.
Generell gibt es unter
https://documents.ittf.sport Protokolle und andere Dokumente der ITTF. Interessant sind die "Executive Committee Meeting minutes". Kannst dich ja mal durchwühlen